B-365 / KURSK
Położenie stępki: 8 października 1982 r. Wodowanie: 4 czerwca 1983 r. Przekazanie armatorowi: 31 grudnia 1983 r. Ostatnia seria chłodniowców (do przewozu ładunków w chłodniach) została zbudowana w Stoczni Gdańskiej dla floty handlowej ZSRR. Statki zaprojektowano do przewożenia bananów i owoców cytrusowych oraz mięsa, masła i innych towarów mrożonych. Jednostki te mogły również wziąć [...]
B-501 / FINNHANSA
Położenie stępki: 25 marca 1992 r. Wodowanie: 14 września 1993 r. Przekazanie armatorowi: 3 sierpnia 1994 r. Finnhansa to statek do przewozu ładunków tocznych (ro-ro) z limitowaną powierzchnią pomieszczeń pasażerskich. Statki typu „ro-pax” na wielu liniach europejskich zastąpiły klasyczne promy pasażersko-samochodowe. W 1994 r. statki typu B-501 otrzymały prestiżowe miano „Significant Ship of the [...]
B-508 / PIERRE DOUX
Położenie stępki: 12 grudnia 1994 r. Wodowanie: 23 czerwca 1995 r. Przekazanie armatorowi: 29 grudnia 1995 r. Podczas projektowania statku Pierre Doux wykorzystano doświadczenie zebrane przy budowie w Stoczni Gdańskiej 67 chłodniowców i transportowców rybackich oraz prawie 20 kontenerowców. Gdańskim inżynierom udało się zaprojektować statek będący udanym połączeniem kontenerowca oraz chłodniowca. Dane techniczne: [...]
B-683 / SELANDIA
Położenie stępki: 19 kwietnia 1995 r. Wodowanie: 29 września 1995 r. Przekazanie armatorowi: 23 marca 1996 r. Masowiec uniwersalny, przystosowany do przewozu ładunków sypkich oraz kontenerów. Jeden z największych statków zbudowanych w Stoczni Gdańskiej, a jednocześnie jeden z ostatnich – jego budowę kontynuowano już po ogłoszeniu upadłości Stoczni Gdańskiej S.A. Dane techniczne: pojemność: [...]
B-438 / FR. ZUBRZYCKI
Położenie stępki: 4 grudnia 1972 r. Wodowanie: 10 kwietnia 1973 r. Przekazanie armatorowi: 25 października 1973 r. Drobnicowiec z możliwością przewożenia kontenerów, zbudowany dla PLO, w swoim czasie stanowił nowatorski projekt szybkiego drobnicowca uniwersalnego. Statki typu B-438 były pierwszym etapem w konteneryzacji floty PLO. Dobre opinie, jakie zbierały te statki, skłoniły PLO do budowy [...]
B-15 / LESKOW
Położenie stępki: 8 maja 1959 r. Wodowanie: 25 listopada 1959 r. Przekazanie armatorowi: 30 czerwca 1960 r. Leskow to pierwszy typ trawlera-przetwórni zaprojektowany i budowany w Polsce. Dzięki budowie statków tego typu Stocznia Gdańska szybko dołączyła do grona producentów wysoko wydajnych statków połowowych. Pierwszy trawler podobnego typu zbudowano w Szkocji w 1954 r. [...]
B-459 / GDANSK
Położenie stępki: 3 października 1966 r. Wodowanie: 15 lutego 1967 r. Przekazanie armatorowi: 29 czerwca 1967 r. Stocznia Gdańska budowała statki różnej wielkości. Statek Gdańsk (i bliźniaczy Gdynia) jest przykładem małego masowca, przydatnego w żegludze przybrzeżnej w norweskich fiordach i między portami Morza Północnego. Od statków tego typu rozpoczęła się owocna współpraca polskich stoczni [...]
B-479 / BODROG
Położenie stępki: 28 kwietnia 1977 r. Wodowanie: 2 lipca 1977 r. Przekazanie armatorowi: 31 października 1977 r. Niewielkie drobnicowce uniwersalne – z możliwością przewozu kontenerów i ładunków masowych – zostały zbudowane na zamówienie armatorów z Węgier i Czechosłowacji. Te śródlądowe państwa posiadały swoje floty handlowe. Dla Czechosłowacji polskie stocznie zbudowały dwanaście statków pełnomorskich, a [...]
B-68 / ŻUŁAWY
Położenie stępki: 7 stycznia 1972 r. Wodowanie: 4 czerwca 1974 r. Przekazanie armatorowi: 7 marca 1975 r. W związku z rozbudową polskiego rybołówstwa polskie stocznie przystąpiły do budowy floty transportowców rybackich, zdolnych do obsługi flotylli trawlerów-przetwórni operujących na odległych łowiskach – u brzegów obu Ameryk lub Afryki. Na podstawie doświadczeń zebranych z eksploatacji baz [...]
B-456 / LA FAYETTE
Położenie stępki: 30 grudnia 1977 r. Wodowanie: 17 czerwca 1978 r. Przekazanie armatorowi: 16 listopada 1978 r. La Fayette to kontenerowiec komorowy zbudowany na zamówienie francuskie. Wraz z dziewięcioma bardzo podobnymi statkami typu B-463 należał do pierwszych zbudowanych w Polsce kontenerowców komorowych. Ich budowa była dowodem, że polskie stocznie dotrzymywały kroku najnowocześniejszym trendom światowego [...]