B-355 / H. CEGIELSKI

Położenie stępki: 8 kwietnia 1986 r. Wodowanie: 28 maja 1987 r. Przekazanie armatorowi: 10 sierpnia 1988 r. Statki tego typu to pierwsze, w pełni nowoczesne, kontenerowce komorowe zbudowane w polskiej stoczni dla polskiego armatora, a jednocześnie na długie lata ostatnie statki zbudowane w polskiej stoczni pod polską banderę. Ich wejście do eksploatacji dawało nadzieję [...]

B-442 / KONIN

Położenie stępki: 2 marca 1968 r. Wodowanie: 29 czerwca 1968 r. Przekazanie armatorowi: 31 grudnia 1968 r. Konin to ostatni typ statku, którego projekt bezpośrednio wywodził się od bardzo udanych drobnicowców typu B-54; ich budowę Stocznia Gdańska rozpoczęła 13 lat wcześniej. Dane techniczne: pojemność: 10 063 BRT, 5598 NRT; nośność: 12 241 ton wymiary: 154,6 [...]

B-44 / MUROM

Położenie stępki: 8 grudnia 1962 r. Wodowanie: 29 czerwca 1963 r. Przekazanie armatorowi: 31 grudnia 1963 r.   Nowoczesny drobnicowiec, budowany dla odbiorców z ZSRR, był przykładem twórczego rozwinięcia udanego projektu B-54. Siedem statków tego typu zbudowano również w Szczecinie. Model ten jednocześnie jest symbolem politycznego uzależnienia polskiej gospodarki; spośród tysiąca statków zbudowanych w Stoczni [...]

B-54 / MARCELI NOWOTKO

Drobnicowiec MARCELI NOWOTKO (typ B-54) Położenie stępki: 31 stycznia 1955 r. Wodowanie: 15 listopada 1955 r. Przekazanie armatorowi: 6 listopada 1956 r. Marceli Nowotko to szybki drobnicowiec na linię dalekowschodnią. Pierwszy duży, nowoczesny, a w dodatku udany statek pełnomorski, zaprojektowany i zbudowany w Polsce. Przez długie lata stanowił wizytówkę polskiego przemysłu okrętowego i był jednym [...]

B-30 / SOŁDEK

Rudowęglowiec SOŁDEK (typ B-30) Położenie stępki: 3 kwietnia 1948 r. Wodowanie: 6 listopada 1948 r. Przekazanie: 21 października 1949 r. Sołdek to pierwszy pełnomorski statek zbudowany w Polsce. Jednocześnie przedstawiciel licznej, w pierwszej połowie XX wieku, klasy statków – węglowców, które pod różnymi banderami transportowały węgiel do portów całej Europy. W 1981 r. został przekazany [...]

U-boot typu VII

Niemiecki okręt podwodny typu VII Stocznie gdańskie – z których połączenia powstała później Stocznia Gdańska – do 1945 r. budowały statki i okręty o różnym stopniu skomplikowania i zaawansowania technicznego. Ważnym działem produkcji była budowa okrętów wojennych dla niemieckiej marynarki wojennej – ich symbolem mogą być okręty podwodne, które jednocześnie stanowiły grupę wyrobów świadczących o [...]
Close