B-355 / H. CEGIELSKI

Położenie stępki: 8 kwietnia 1986 r. Wodowanie: 28 maja 1987 r. Przekazanie armatorowi: 10 sierpnia 1988 r.   Statki tego typu to pierwsze, w pełni nowoczesne, kontenerowce komorowe zbudowane w [...]

B-442 / KONIN

Położenie stępki: 2 marca 1968 r. Wodowanie: 29 czerwca 1968 r. Przekazanie armatorowi: 31 grudnia 1968 r. Konin to ostatni typ statku, którego projekt bezpośrednio wywodził się od bardzo udanych [...]

B-44 / MUROM

Położenie stępki: 8 grudnia 1962 r. Wodowanie: 29 czerwca 1963 r. Przekazanie armatorowi: 31 grudnia 1963 r.   Nowoczesny drobnicowiec, budowany dla odbiorców z ZSRR, był przykładem twórczego rozwinięcia udanego [...]

B-54 / MARCELI NOWOTKO

Drobnicowiec MARCELI NOWOTKO (typ B-54) Położenie stępki: 31 stycznia 1955 r. Wodowanie: 15 listopada 1955 r. Przekazanie armatorowi: 6 listopada 1956 r. Marceli Nowotko to szybki drobnicowiec na linię dalekowschodnią. [...]

B-30 / SOŁDEK

Rudowęglowiec SOŁDEK (typ B-30) Położenie stępki: 3 kwietnia 1948 r. Wodowanie: 6 listopada 1948 r. Przekazanie: 21 października 1949 r. Sołdek to pierwszy pełnomorski statek zbudowany w Polsce. Jednocześnie przedstawiciel [...]

U-boot typu VII

Niemiecki okręt podwodny typu VII Stocznie gdańskie – z których połączenia powstała później Stocznia Gdańska – do 1945 r. budowały statki i okręty o różnym stopniu skomplikowania i zaawansowania technicznego. [...]